Fi de l'assignatura

En primer lloc, vull manifestar el meu estat d'ànim envers l'assignatura, ja que al parlar i treballar els sentiments i les emocions durant el quatrimestre, crec que seria adient esmentar les meves com han estat les meves. 

He de dir que ha estat un plaer, una satisfacció, un benefici el poder haver tingut aquesta assignatura, ja que he aprés molts aspectes necessaris i a tenir present, per que la meva futura professió sigui respectuosa amb el desenvolupament integral dels nens/es. 

He tingut l'oportunitat d'aprendre un dels factors més importants, per no dir el més important, per aconseguir que els nens/es siguin capaços i feliços a l'escola, a la vida. Crec que són els objectius, des de la meva inexperiència com a mestra d'educació infantil, prioritaris per aconseguir aprenentatges i desenvolupament i, per això, m'agradaria crear un entorn on poder-los afavorir i aconseguir, quan jo sigui docent. I, he aprés que això, s'aconsegueix establint el vincle afectiu, el vincle que permet sentir-se estimat i protegit en la descoberta de si mateix, dels altres i del món.

Cal esmentar que, quan parlem d'estimar i protegir no vol dir crear un ambient de sobreprotecció, o un espai sense normes o límits, on els infants puguin fer el que vulguin en qualsevol moment. S'ha de poder emprar un tipus de disciplina inductiva, ja que combina afecte i exigències adequades a l'edat. On les normes es raonen i es consensuen entre l'adult i l'infant.

A més, he de dir que durant aquests mesos de treball, he tingut diversos sentiments, he tingut moments de tristor quan parlàvem del maltracte infantil i de les seves conseqüències, o d'alegria i entusiasma quan parlàvem d'una escola fonamentada en postulats constructivistes i metodologies globalitzades.

Degut això, a tall de conclenda i d'acomiadament de l'assignatura, he realitzat un power point per explicar el que m'ha suposat i ofert, l'educació socioemocianal en la primera infància en el meu procés d'aprenentatge.

Desitjo que us agradi i, només, us demano que engegueu els altaveus!

No hay comentarios:

Publicar un comentario