Activitat: Cas pràctic, Alex

La darrera classe de l’assignatura ha estat molt interessant, ja que hem fet un exercici per aprendre a com conduir una entrevista amb famílies que poden no estar donat al seu fill/a les atencions que assegurin un normal desenvolupament.
El professor ens ha donat un cas, però sense completar per a que, en primer moment, en petit grup plantejarem les hipòtesis envers la situació i, per a que formularem les preguntes que faríem, en el suposat que fóssim docents, a la família per poder obtenir informació. Un cop fet, les hem posat en comú amb la resta del grup per completar, reflexionar i/o qüestionar els diferents aspectes que poden ser necessaris per a la nostra futura recerca. El docent, ha estat aclarien aquestos i ha anant afegint informació per poder construir i/o verificar les hipòtesis de tot el grup.

Ha estat molt positiu ja que he aprés que en un primer moment, encara que tinguéssim clar la situació en la que el nen es troba, hem de tenir molta cura a l’hora de formular les preguntes. Per exemple, si tenim clar que el matrimoni vol separar-se o que la relació de parella no és l’adequada per tenir un clima de benestar a la llar, en comptes de preguntar directament com és la relació de parella, formularíem, en primer moment, on viu l’infant o com és l’espai físic de la casa.

Com hem parlat en altres ocasions, establir vincle afectiu ajuda molt a que, els infants com les famílies, mostrin confiança per poder col·laborar i participar en el procés d’ensenyament-aprenentatge. Per això en aquesta sessió, un cop més, hem parlat de la necessitat d’establir aquest vincle per a poder dur a terme una o varies entrevistes de manera adient, intentant incomodar el menys possible encara que la situació no sigui la més desitjada per a qualsevol persona.  

M’agradaria deixar plasmats alguns aspectes importants, que poden ser molt essencials per a guiar-nos a l’hora de planificar, plantejar i executar l’entrevista.

En primer lloc, començar per preguntar on viu l’infant per obtenir informació envers la família i les relacions que existeixen entre tots els components, és una de les qüestions on es podrà obtenir molta informació de la vida quotidiana del nen/a. La pregunta es podria enfocar, com ja s’ha esmentat en el paràgrafs anteriors,  fent referència a com és la llar on viviu en relació a la part física i a l’entorn (barri, ciutat, ect). Un cop introduït el tema de l'hogar, la nostra recerca podria dirigir-se a l'obtenció d'informació envers les persones que hi conviuen, així com els germans, avis, etc. Qui és la persona que passa més temps amb l'infant, qui és el que posa els límits i/o normes a casa. Preguntes d'aquest caire seran molt positives per saber les condicions i/o atencions cercades. 


En segon lloc, saber si treballen els pares i el tipus que realitzen seria molt favorable per saber la situació econòmica, fet que influeix molt en la vida de les persones, a més d'anar relacionat amb el nivell cultural dels familiars.

Si més no, hem de tenir molt en compte que aquesta feina no la podem fer de manera individual ja que és un tema molt delicat i complexa i, s’ha de tenir molta cura i respecte en tot el procés. Per això, és necessari del suport de la resta de professionals, com per exemple els Serveis Socials i l'EOP o l'EAP, per tenir i donar la qualitat necessària que requereixen els temes de possible maltracta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario